Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
. van: Psychosynthesis (1981)
Cognitive psychology --- Psychiatry --- psychosynthese --- Psychotherapie --- Psychosynthese --- persoonlijkheidsleer --- #GSDBP --- 615.88 --- 159.93 --- 414.9 --- meditatie --- persoonlijke groei --- zelfzorg --- Overige richtingen in de psychologie
Choose an application
Dit boek is speciaal voor jongeren geschreven en toont aan de hand van een praktisch 8-stappenplan hoe mindfulness een weg kan zijn naar meer zelfvertrouwen, minder piekeren, minder stress en positief denken. Mindfulness is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste methodes om stress te bestrijden. Deze wetenschappelijk onderbouwde meditatie- en aandachtstechniek kan ook voor jongeren en studenten een wereld van verschil betekenen. Het eerste mindfulnessboek speciaal voor jongeren Met vele bruikbare tips en oefeningen, geschreven vanuit de leefwereld van jongeren Mindfulness is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste methodes om stress aan te pakken. Deze wetenschappelijke onderbouwde meditatie en aandachtstechniek kan ook voor jongeren en studenten een wereld van verschil betekenen. Aan de hand van een praktische achtstappenplan toont dit boek hoe mindfulness een weg kan zijn naar betere concentratie, meer zelfvertrouwen, minder piekeren en een sterker zelfwaardegevoel.
Cognitive psychology --- stress --- Developmental psychology --- Personality development --- meditatie --- jeugd --- mindfulness --- 414.9 --- Ademhalingsoefeningen --- Emoties (Gevoelens) --- Mindfulness --- Stress --- Ontspanningsoefeningen --- Relaxatie --- S20090892.JPG --- Overige richtingen in de psychologie --- 2 --- 159.94 --- psychologie --- overige richtingen in de psychologie --- Meditatie --- emoties --- Psychologie --- Bee Collection --- Concentratieproblemen --- Zelfvertrouwen --- Zorgverbreding --- Jeugd --- 159.947 --- 159.98 --- 159.98 Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- Concentratieprobleem --- Kind --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Choose an application
Mass communications --- Social psychology --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H526 --- mediapsychologie --- psychologie --- 414.9 --- media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, ... --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- overige richtingen in de psychologie --- 384 --- 159.9 --- departement Beeldende Kunst 07
Choose an application
Deze publicatie gaat in op de wetenschappelijke psychologie, met haar theorieën over en experimenten bij zowel mensen als dieren. Meer bepaald biedt ze een kennismaking met de moderne gedragsanalyse of gedragspsychologie. Het verhaal van Adam en Eva wordt hierbij gehanteerd als kader. Uitspraken en gebeurtenissen in dat verhaal worden aangegrepen om de betreffende thema's te belichten vanuit de gedragsanalyse. Op deze manier maakt de lezer kennis met boeiende psychologische experimenten en theorieën. Het boek biedt een rijk palet aan onderwerpen en toont de breedte van het terrein waarop de gedragsanalyse actief is. Dit terrein gaat van arbeid en inspanning, creativiteit en impulsiviteit over schaamte, frustratie, abstract denken, moreel handelen en nieuwsgierigheid naar zelfbewustzijn, racisme en mystiek.
Action [Human ] --- Analyse du comportement --- Assessment of behavior --- Behavior [Human ] --- Behavior assessment --- Behavioral analysis --- Behavioral assessment --- Behavioral sciences --- Bevavioral evaluation --- Comportement humain --- Ethology --- Gedragsanalyse --- Human action --- Human behavior --- Human beings behavior --- Menselijk gedrag --- Mental philosophy --- Mind --- Psychologie --- Psychology --- Science [Mental ] --- 414.9 --- gedragspsychologie --- menselijk gedrag --- motiveren --- straffen --- vrijheid --- 159.9 --- Gedragspsychologie --- Overige richtingen in de psychologie --- Gedragspsychologie.
Choose an application
Een praktische gids om de veerkracht van je tiener te versterken. Er is meer nodig in het leven dan wat we op school leren. Helaas vernauwen we intelligentie te vaak tot het puur cognitieve: goed kunnen onthouden, verbanden kunnen leggen, een scherp wiskundig inzicht... Allemaal belangrijke vaardigheden, maar als je gelukkig én succesvol in het leven wilt staan, heb je meer nodig dan dat. Denk aan goed kunnen omgaan met je emoties, empathisch communiceren of optimistisch en hoopvol ingesteld zijn. Als je emotioneel intelligent bent, beschik je over heel wat life skills die je helpen om vlot de vele uitdagingen te trotseren die het leven onvermijdelijk met zich meebrengt. In dit inspirerende boek zet Elke Keersmaekers de verschillende bouwstenen van emotionele intelligentie op een rij en koppelt deze aan concrete tips en oefeningen. Zo kun je samen met je tiener aan de slag om zijn of haar veerkracht te versterken.https://www.lannoo.be/nl/emotionele-intelligentie-voor-jongeren?utm_campaign=lannoo-veerkracht-kind&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&mpid=eq6uTcXvS6Km9mq-p3zYx6yvqISZNTa-Pt3yfnQfMuHG9GK
Opvoeding --- Emotionele intelligentie --- Jongeren --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- psychologie --- welbevinden --- Sociale vaardigheden --- 37.03 --- 414.9 --- emotionele intelligentie --- jongeren --- overige richtingen in de psychologie --- Emotionele intelligentie ; jongeren --- Emotional intelligence --- Youth --- Intelligentie --- Emoties --- 800.95 --- Developmental psychology --- jeugd --- emotionele ontwikkeling --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- Veerkracht (weerbaarheid) --- EQ
Choose an application
Zijn mensen echt zo rationeel als ze zelf denken? Wordt ons doen en laten gestuurd door ons verstand? Of werken er andere drijvende krachten in ons brein? In De Brein Machine beschrijft gedragsbioloog Mark Nelissen hoe emoties en gevoelens - wanneer het er echt op aankomt - de overhand nemen bij het sturen van ons gedrag. Hij geeft aan hoe de evolutie deze machine in ons voordeel heeft ontworpen, en maakt een haarscherpe analyse van onze emoties. Hoe heeft de evolutie onze gevoelens voortgebracht? En wat is hun biologische basis? Welke moleculen en hersenstructuren zorgen bijvoorbeeld voor emoties als geluk, trots, angst en verdriet? En wat is de sociale waarde ervan? Heeft empathie bijvoorbeeld enig nut, ook biologisch gezien? Nooit eerder werden onze emoties en gevoelens in een boek zo verrassend, zo toegankelijk en zo gedetailleerd ontrafeld als in De Brein Machine. Aan de hand van voorbeelden uit het leven van elke dag, en met veel gevoel voor humor.
biopsychologie --- Physiology of nerves and sense organs --- Philosophical anthropology --- hersenfysiologie --- hersenonderzoek --- emoties --- Evolution. Phylogeny --- evolutieleer --- medische psychologie --- gedrag (mensen) --- ethologie --- Human ecology. Social biology --- Emotions --- Physiological aspects --- Physiology --- Brain --- Neuropsychology --- Psychologie physiologique --- 414.9 --- 415.3 --- 600.1 --- Darwin Charles --- gedrag --- hersenen --- hormonen --- Overige richtingen in de psychologie --- Uitvoerende functies --- Evolutie van de mens --- 094 Biologie --- 57 --- Biologie --- Gedrag --- Genetica (erfelijke afwijkingen, erfelijke ziekten, erfelijkheid, erfelijkheidsleer, erfelijkheidsonderzoek, genetische aandoeningen) --- Darwin, Charles --- Menselijk gedrag --- Emoties --- Hersenen --- Hormonen --- Moleculen --- Provincie West-Vlaanderen --- Emotie --- Hormoon --- Molecule
Choose an application
Media Psychology examines the impact that 21st century media use has on human behavior, from teenage crushes on pop stars to soap fandom in adulthood. It brings together North American communication research with European media research in a variety of disciplines--psychology, sociology, communication and media studies--and in doing so, maps out the territory for media psychology. David Giles argues that psychologists have been guilty of ignoring the influence of the media over the last century, seeing it at best as a minor nuisance that will eventually go away. However, with the increa
Mass media --- 414.9 --- mediapsychologie --- psychologie --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H526 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Mediapsychologie --- Psychological aspects --- overige richtingen in de psychologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- Media --- Psychologie --- Media-analyse --- Media-effecten --- Sociale psychologie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Media-effect --- Man --- Volwassene --- Psychological aspects.
Choose an application
Dit boek biedt een overzichtelijke synthese van zowel de klassieke als de meer recente inzichten in verband met de waarneming, de geheugen- en leerprocessen, de fantasie en het denken en de rol van behoeften, verlangens en emoties.
Psychonomie --- Psychologie --- Emotionaliteit --- Geheugen --- Intelligentie --- Denken --- Fantasie --- Gevoelens --- Leerprocessen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Waarneming --- 415 --- 414.9 --- Emotivité --- Mémoire --- Intelligence --- Algemene psychologie --- Overige richtingen in de psychologie --- gedragspsychologie --- Developmental psychology --- psychologie --- #KVHB:Functieleer --- functieleer --- Waarnemen --- psychologie - inleidingen --- Waarnemingsstoornissen --- Functieleer. --- 159.9 --- #SBIB:15G --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Gedrag --- emoties --- fantasie --- geheugen --- leerprocessen --- motivatie --- waarnemen --- Emoties (gevoelens, haat) --- Psychologie : algemeen --- Gedragspsychologie --- gedrag --- geschiedenis --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Gedrag --- Geschiedenis --- Emoties --- Wetenschappelijk onderzoek --- Didactisch proces --- Psychologie. --- 159.9 Psychology --- Psychology --- Waarnemingsstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Emotie --- Man --- Natuurwetenschappen --- Volwassene --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
#GBIB:IDGP --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Orthopedagogie --- adolescentiepsychologie --- ADHD --- adolescenten --- differentiële opvoeding --- opvoeding --- 443 --- 433 --- opvoeden (ler) --- 100281.jpg --- Adolescentie --- differentiële opvoeding - tieners --- Age group sociology --- puberteit --- Personality development --- pedagogiek --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 37.013 --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Opvoeding --- Vaardigheden --- opvoedingsondersteuning --- 414.9 --- 416.1 --- 433.1 --- Adolescenten --- Concentratieproblemen --- Gezinsopvoeding --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Jeugdzorg --- Luisteren --- Puberteit --- Relatie ouder - kind --- Overige richtingen in de psychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoedingsstijlen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- #GSDBP --- ouders en opvoeding --- 416.25 --- 464 --- Adolescentie ; psychologie --- Hyperkinetische kinderen --- 691 --- Opvoeding in de praktijk --- Tieners --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Maslow huldigt het idee dat fundamentele behoeften ten grondslag liggen aan de zelfontplooiing van de hedendaagse mens. Groeiwaarden, zelfverwezelijkingswaarden noemt hij deze behoeften die een trapje hoger staan dan de primaire behoeften zoals voedsel, slaap, sex en het streven naar veiligheid.
Motivation --- Personality --- 159.923.2 --- 159.923.2 Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Personalities --- Human Characteristics --- Disincentives --- Expectations --- Incentives --- Disincentive --- Expectation --- Incentive --- Motivations --- Drive --- Humanistische psychologie. --- Zelfactualisering. --- humanistische psychologie --- holisme --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- motivatie --- psychologie --- Maslow, Abraham --- persoonlijkheidsleer --- 159.947 --- 159.923 --- #GSDBP --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Persoonlijkheid --- #KVHB:Humanistische psychologie --- 159.922 --- Abraham H. Maslow --- Motivatie --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- 159.9 --- 159.94 --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- #GGSB: Psychologie --- persoonlijkheid --- 414.9 --- Humanistische psychologie --- Psychologie Psychologie --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- 415.3 --- behaviorisme --- 414.9 ) * Behaviorisme --- Uitvoerende functies --- Overige richtingen in de psychologie --- Psychologie --- Psychotherapie --- Persoonlijkheid --- Theorieën --- Psychologische theorieën --- Theorie --- Psychologische theorie --- Man --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|